- Nu äre fest !

Hejsan hoppsan todeloffsan !

Idag konfirmerades min kääääära syster Amanda. Grattis grattis, dear sistaah.
Så nu är det fest. Tvärr var Anneli & Ingvar, Jag, Amanda, mamma & Stefan som pallade trycket i slutändan.
Nu är man såhär "salongsberusad" som det heter ;P Fint ord, det där.  

Amanda, min trotsiga lillasyster fick en jättefin dikt av min mamma. Tårar, jappjapp.

Älskade Amanda



Ingen handbok om livet jag har att skänka
där det enkelt föreskrivet står.
Hur du bör handla och tänka
men en mammas tankar och råd du får.


Det står i stjärnorna skrivet
ett öde speciellt tillägnat dig.
Det kommer olika vägval i livet
vad som väntar det vet du ej.


Tänk efter på det du säger och gör
vilka konsekvenser ditt handlande får.
Du alltid ett steg framåt blicka bör
så ingenting oklart för dig står.


Var bara dig själv och inta ej en roll
du har styrkan att din egen väg vandra
Man kan inte alltid över livet ha kontroll
att fela är mänskligt älskade Amanda

Ibland är livet som en ljuvlig dans
och fru Fortuna mot dig ler.
Du binder av lycka och kärlek en vacker krans
med tindrande ögon du på mig ser


En mammas kärlek består av det starkaste band
även när du med hårda ord mig beskjuter
Jag sträcker då hjälpande ut en hand
och dig med min kärlek omsluter


Men även en mamma har dagar så trista och grå
förlåt om jag ryade ej lyssnade på vad du sa.
Mitt vackra och kloka barn jag älskar dig så
vara vänner och inte bråka är ju att föredra.


Ibland vill du vara stor så stor
och själv möta vuxenvärlden.
Nästa dag en liten flicka inom dig bor
som önskar sin mamma med på färden


När allting känns hopplöst och svårt
låt mig få ledsaga dig på rätt spår.
När livet ter sig orättvist och hårt.
låt mig få smeka bort din tår.


Du är den dyrbaraste skatt jag har
och släpper försiktigt om dig taget
På egna vingar iväg du far
lämnar trevande det trygga bohaget


Men vad som än händer finns jag alltid här
aldrig jag dig någonsin sviker.
Varthän livet iväg med dig bär
aldrig jag från din sida viker


Jag Älskar Dig/Mamma


Visst va den FIN ?!
Anyway, jag och Michelle kollade på Eurovosion songcontest 2009 ;P
NORGE VANN ??????
Hur fan gick det till, undrar då jag ?
Island for the win!

Nej, nu kör dom igång med kareoken på bottenplan.
Dags att ta ton ;D
SOV GOTT PUUUUUUUUUUUUSS


Kommentarer
Postat av: martina

ja tyckte att norge var ganska bra faktiskt, hehe(=

vad tyckte du då?

2009-05-17 @ 13:46:51
URL: http://martinaholmqvist.blogg.se/
Postat av: malin

Hej,

ja visst är dikten fin! =) Det är nämligen JAG som har skrivit den till MIN tonårsdotter för många år sedan. Jag är ledsen för om det nu blir tårar av besvikelse då det inte är eran mamma som skrivit denna dikt. Tanken var fin av henne, men jag tycker inte att man bör utge sig för att ha skrivit andras dikter. Om det nu är så det förhåller sig? Hon kanske sade att hon hittat den på nätet och då är det ju okej. Tyvärr sprids den på internet en väldans fart, på gott och på ont...och jag letar reda på den och lämnar ett litet fotavtryck

Vänliga hälsningar, Malin

2010-11-10 @ 21:58:18
URL: http://tonarsmorsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0